Computergenie.nl    

Computergenie.nl
  Registreer!
  Registreer
Homepage
Home
Top 10
Top 10
Forum
Forum
Prijsindex
Prijsindex
Nieuws
Nieuws
Downloads
Downloads
Hulp & Uitleg
Hulp & Uitleg
Uitgebreid zoeken

Zoeken •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privť berichten te bekijken  •  Ben je al lid?  Log in! 
Ben je al lid?  Log in!
Kies uw onderwerp:
Actueel / nieuws
Hardware
Software
Internet & netwerken
Gamers corner
Scripten & programmeren
Digitale fotografie & video
Multimedia
GSM & mobile
Sitecheck & links
Aanbiedingen
Markt-plaats
Computer-Cafť
Knowledge Base
OfficiŽle mededelingen
Feedback
ISL Light
Hulp & Uitleg

Sponsors:

Cloud VPS

Relaties:

PC Beveiliger
Forum » Internet & netwerken » Netwerk in Windows 7
Netwerk in Windows 7

Nieuw onderwerpNieuw antwoord
Mjeppo Bericht Geplaatst op 17 Sep 2009 16:48 Reageer met quote
Gevorderd lid
Wellicht nog weinig experts op het gebied van Windows 7, maar ik doe een gooi.

Ik kan vanaf mijn Iomega Screenplay Pro HD Media Speler geen verbinding maken met mijn pc met Win7. Andersom wel, de pc ziet de Screenplay en ik kan bestanden up- en downloaden. Vanaf mijn laptop kan ik de pc met win7 ook probleemloos benaderen. De Screenplay daarentegen blijft roepen: Logon fail, wat ik ook probeer m.b.t. mappen delen, gebruikersaccount, wachtwoorden, Firewall, enz. Gek genoeg ziet de Screenplay ook alleen de win7 pc en niet de laptop, terwijl daar ook gedeelde mappen op staan...

Iemand een idee?

P.S.: PC wired met router, laptop wireless. Laptop met ZoneAlarm, Win7 met eigen FW.

Daeron Bericht Geplaatst op 17 Sep 2009 17:53 Reageer met quote
Moderator
Probeer het allereerst eens zonder firewall (zorg er wel even voor dat er geen internetverbinding is). Mocht het daarna nog niet werken weet je iig dat het niet aan de firewall ligt.

If you have a problem, if no OS can help, and if you can download it, maybe you can install... LINUX.
Mjeppo Bericht Geplaatst op 17 Sep 2009 18:42 Reageer met quote
Gevorderd lid
Zoals gezegd, ook met FW uit geen succes...
renevanh Bericht Geplaatst op 17 Sep 2009 18:49 Reageer met quote
Beheerder
Kun je in die media speler credentials toevoegen voor de netwerklocaties waarmee je contact maakt?
Win7 heeft namelijk vaaklogin+pass nodig voordat gedeelde mappen getoond worden.
Anders moet je wat dieper in de mapopties van Explorer duiken, mogelijk zit daar een optie om een account te creŽren voor gedeelde mappen of de verplichte authentificatie uit te schakelen.
UAC uitzetten zou ook kunnen helpen, heeft daar ook mee te maken.
Een andere optie zou zijn om de login+pass van de media speler identiek te maken aan die op de PC of op de PC een account te creŽren met dezelfde login+pass.
Volgens mij is het namelijk gewoon een rechtenprobleem.

Keyboard not found, press F1 to continue...
Mjeppo Bericht Geplaatst op 18 Sep 2009 08:15 Reageer met quote
Gevorderd lid
Ik denk dat het te maken heeft met de nieuwe 'thuisgroep' van Win7. De laptop kan daar wel op komen maar de Screenplay niet. Toen ik namelijk weer in XP geboot was zag de Screenplay zowel de pc als de laptop weer...
geronnimo Bericht Geplaatst op 06 Okt 2009 23:18 Reageer met quote
Nieuw lid
is het inmiddels gelukt met de mediaplayer ????

ik heb hetzelfde probleem met mijn ryan mediaplayer

Mjeppo Bericht Geplaatst op 07 Okt 2009 05:31 Reageer met quote
Gevorderd lid
geronnimo schreef:
is het inmiddels gelukt met de mediaplayer ????

Neen...

baretsu Bericht Geplaatst op 29 Dec 2009 00:14 Reageer met quote
Nieuw lid
Mjeppo schreef:

Ik kan vanaf mijn Iomega Screenplay Pro HD Media Speler geen verbinding maken met mijn pc met Win7. Andersom wel, de pc ziet de Screenplay en ik kan bestanden up- en downloaden. Vanaf mijn laptop kan ik de pc met win7 ook probleemloos benaderen. De Screenplay daarentegen blijft roepen: Logon fail, wat ik ook probeer m.b.t. mappen delen, gebruikersaccount, wachtwoorden, Firewall, enz. Gek genoeg ziet de Screenplay ook alleen de win7 pc en niet de laptop, terwijl daar ook gedeelde mappen op staan...

Iemand een idee?

P.S.: PC wired met router, laptop wireless. Laptop met ZoneAlarm, Win7 met eigen FW.
Bij mij vindt de Windows 7 niet eens de Screenplay Pro HD ... heb jij hiervoor wat moeten aanpassen? Gebruik je hiervoor de Dicovery software? Vanop Vista gaat het perfect ...

SouLLeSS Bericht Geplaatst op 29 Dec 2009 00:20 Reageer met quote
Senior lid
de thuis groep kan je bij mijn weten ook alleen met windows 7 pc's in komen en niet met vista of lager. Ik zet straks als ik klaar ben met mijn opleiding gewoon overal 7 op en dan ben ik van dat gezeur af.

Image
http://tweakers.net/gallery/179419/sys
Mjeppo Bericht Geplaatst op 29 Dec 2009 08:25 Reageer met quote
Gevorderd lid
baretsu schreef:
Mjeppo schreef:

Iemand een idee?

Bij mij vindt de Windows 7 niet eens de Screenplay Pro HD ... heb jij hiervoor wat moeten aanpassen? Gebruik je hiervoor de Dicovery software? Vanop Vista gaat het perfect ...

Probeer het eens door een netwerkverbinding te maken met: "\\ipadres screenplay\ScreenPlay". Dat zou moeten werken. Waarschijnlijk staat de Screenplay daarna ook we in je netwerk. Probeer anders eens te tweaken met de firewall. De Discovery software gebruik ik dus niet. Succes.

baretsu Bericht Geplaatst op 04 Jan 2010 10:05 Reageer met quote
Nieuw lid
Quote:
Probeer het eens door een netwerkverbinding te maken met: "\\ipadres screenplay\ScreenPlay". Dat zou moeten werken. Waarschijnlijk staat de Screenplay daarna ook we in je netwerk. Probeer anders eens te tweaken met de firewall. De Discovery software gebruik ik dus niet. Succes.

Dom van me daar zelf niet aan te denken Embarassed Ik probeer het vanavond iig uit! Thx Smile

Nieuw onderwerpNieuw antwoord   

Forum » Internet & netwerken » Netwerk in Windows 7