Computergenie.nl    

Computergenie.nl
  Registreer!
  Registreer
Homepage
Home
Top 10
Top 10
Forum
Forum
Prijsindex
Prijsindex
Nieuws
Nieuws
Downloads
Downloads
Hulp & Uitleg
Hulp & Uitleg
Uitgebreid zoeken

Zoeken •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Ben je al lid?  Log in! 
Ben je al lid?  Log in!
Kies uw onderwerp:
Actueel / nieuws
Hardware
Software
Internet & netwerken
Gamers corner
Scripten & programmeren
Digitale fotografie & video
Multimedia
GSM & mobile
Sitecheck & links
Aanbiedingen
Markt-plaats
Computer-Café
Knowledge Base
Officiële mededelingen
Feedback
ISL Light
Hulp & Uitleg

Sponsors:

XLS Hosting

Relaties:

PC Beveiliger
Forum » Hardware » welke videokaart en of het wel verstandig is
welke videokaart en of het wel verstandig is

Nieuw onderwerpNieuw antwoord
hupske Bericht Geplaatst op 03 Jan 2010 20:41 Reageer met quote
Nieuw lid
Hallo,

ik zit al een tijdje te denken aan een nieuwe videokaart.

Helaas begrijp ik niet veel van computers, ik heb voor 1 videokaart een voorkeur aangezien die betaalbaar is voor mij en heb gelezen dat je Cod MW op laagste resolutie kan spelen.(beter hoeft niet voor mij, want heb Xbox360)

het gaat om de kaart:
Ati Radeon 4350 512 MB

mijn computer bevat:
1 GB werkgeheugen
Intel Pentium 4 CPU 3,20 GHZ (2 CPUs)
maximale output 350W
Radeon x550 SE 128 mb (op dit moment dus nog)

Mijn keuze is in iedergeval ATI Radeon 4350.
Alleen is daarbij nu mijn probleem dat ik er telkens verschillende namen bij zie:

ASUS:
EAH4350 silent 512 MB.

HIS:
ATI HD 4350 silence 512 MB.

ATI HD 4350 iFan low profile 512 MB.

MSI:
Ati Radeon R4350 512 MB.

Mijn vraag is dus: is het verstandig om deze videokaart te nemen bij mijn systeem, en wat is het verschil tussen de bovenstaande namen? Zo ja, welke zou het verstandigst zijn?
Heeft misschien iemand ook een suggestie welke videokaart ik anders zou kunnen kiezen?

renevanh Bericht Geplaatst op 03 Jan 2010 23:38 Reageer met quote
Beheerder
De low profile kaart is voor Small Form Factor pc's, kleinere kastjes die lager zijn waardoor een standaard PCI(e) kaart niet past.
De andere variaties in namen zijn afhankelijk van de fabrikant, maar de chipset is gewoon identiek en de presentaties ook wel ongeveer.

Maar, er zitten andere nadelen aan je keus (voor een nieuwe videokaart).

Ten eerste het slot waar deze op je moederbord in moet. De X550 is ooit uitgekomen (als ik het goed heb) in zowel een AGP als een PCIe variant, de HD4350 enkel als PCIe. Heeft je moederbord een AGP slot (en dus geen PCIe, de nieuwere variant voor videokaarten) of een trager PCIe slot (trager dan een 16x), dan gaat een HD4350 niet werken.

Ten tweede je processor en je werkgeheugen. Je hebt een Pentium 4, die is relatief oud. Dit impliceert tevens DDR geheugen (tegen DDR2/DDR3 wat recent is). Zowel je processor als je geheugen gaan deze videokaart niet kunnen bijbenen, wat het spelen van COD: MW(2??) onmogelijk gaat maken en misschien het spelen van lichtere games ook. Je prestaties zouden zelfs achteruit kunnen gaan bij eenvoudig surfen of Office toepassingen.

Ten derde je voeding: 350W is never nooit genoeg voor een dergelijk videokaart en een niet bepaald energiezuinige Pentium 4. 500W komt al dichter in de buurt en dan spreken we over een A merk met een hoog rendement.

Kortom: Wil je een nieuwe videokaart gaan gebruiken op zijn volle kracht, dan ga je ook je voeding, processor, geheugen (en dus moederbord) moeten vervangen. Kun je net zo goed een nieuwe PC kopen voor die paar tientjes extra en je harde schijf even in de andere behuizing bouwen.

Yes, I am a criminal. My crime is that of curiosity.
My crime is that of judging people by what they say and think, not what they look like.

I am a hacker.
You may stop this individual, but you can't stop us all...
SouLLeSS Bericht Geplaatst op 04 Jan 2010 14:42 Reageer met quote
Senior lid
mwoah 500 watt is wel wat overdreven hoor, een p4 heeft max 140 watt, een kleine videokaart als die 4350 heeft genoeg aan de mobo stroomvoorziening van 75 watt. Mobo vraagt ook een 100watt voor het gemak. Dan nog wat meuk erbij als hdd en fans kom je op nog geen 400 watt. Verder kan je cod4: mw !!! (ik denk cod mw2 niet) wel spelen met een p4 op laag en die kaart, mits er een pci-e kaart in kan.

Echter wat veel beter is is om te kijken of niet een goedkope pc die wat meer van deze tijd is aan te schaffen die veel efficienter is met stroom en veel sterker waardoor je ook nog eens wat leuks kan zien tijdens het spelen.
Dat is echter je eigen keuze natuurlijk. Hoe kom je trouwens op de keuze van die 4350 als ik vragen mag?

Oh en deze kaart is hopelijk te langzaam voor elk ander systeem, de verschillende namen:
ASUS:
EAH4350 silent 512 MB. (= stille passieve versie)

HIS:
ATI HD 4350 silence 512 MB. (= ook stille versie maar dan met stille fan)

ATI HD 4350 iFan low profile 512 MB. ( low profile is zoals gezegd voor lage kasten, htpc vooral)

MSI:
Ati Radeon R4350 512 MB. (standaard kaart)

Image
http://tweakers.net/gallery/179419/sys
Nieuw onderwerpNieuw antwoord   

Forum » Hardware » welke videokaart en of het wel verstandig is