| De Hulk |
Geplaatst op 21 Feb 2010 18:46 |
 |
Gevorderd lid
 |
Ghost 14.0 error e7d1001f/EBABO3f1
Error in i/o apparaat
Het is een Maxtor III
Never had problems with Ghost. After 60% back-up this message shows up time after time. I did chkdsk on external HDD H: no errors are found. Re-installed ghost, same problem. Found a program from Symantec to repair and run this program. Problem is not solved. I made a back-up on a other external HDD J: everything okay. How can I solve this problem. Now I spend more than eight hours solving the problem. No results.
Test gedaan met stations J: en K: je kunt normaal back-ups maken.
19-2-2010 23:31:18 Hoog Prioriteit Fout: Fout EC8F17B7: Kan geen herstelpunten maken voor de taak: Stationsback-up van WINDOWSXP (E:\). Fout E7D1001F: Er kan niet naar het bestand worden geschreven. Fout EBAB03F1: Kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O-apparaat. 0xE7D1001F (Norton Ghost)
Ik gebruik: Windows XP Home Edition SP3 en heb eerst een chkdsk (stap 1 t/m 5) gedaan voor station H. Geen problemen gevonden.
Go to services.msc and check for the following services:
Norton Ghost Service (automatic and started)
Symantec SymSnap VSS Provider (automatic) > gestart
SymSnap Service (automatic and started) > was handmatig
If those are correct, go to a command prompt and type the following:
vssadmin list providers
Confirm that for the following:
Symantec Software VSS Provider
Microsoft Software Shadow Copy Provider 1.0
are both showing:
State: [1] Stable > kan ik niet vinden!
No error > geen fouten
???
If the Symatnec SymSnap VSS Provider is not stable or shows an error (or is missing) go to the steps to re-register the VSS provider. If any other are not stable or show an error contact that provider's manufacturer (MS for example).
Het virtueel geheugen was:
Begingrootte 768MB
Maximale grootte 1536MB
Dit heb ik verhoogd naar 2304MB. Geen resultaat, de back-up loopt nog steeds vast.
Batch-bestand gemaakt:
@echo off
net start swprv
net start vss
Geen resultaat, de back-up loopt nog steeds vast.
Kan de IRPStackSize er wat mee te maken hebben? HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Servic es\lanmanserver\parameters\IRPStackSize > wijzigen decimaal > van waarde 11 naar 14?
MS Windows XP Home Edition, SP3. Intel(R), Pentium(R) 4 CPU 2,53GHz. Kloksnelheid: 2,56GHz. HDD 120GB. Geheugen 1GB. NVIDIA GeForce4 Ti 4200. IE8. OE6. |
| Mr_JoJo |
Geplaatst op 22 Feb 2010 16:31 |
 |
Genie
 |
PowerMax utility eens proberen

Vergoofin der flicke stoobin mit der brk-brk
yubetcha!
 |
| De Hulk |
Geplaatst op 22 Feb 2010 16:36 |
 |
Gevorderd lid
 |
Ik snap er niets meer van. Heb nieuwe software van Maxtor geïnstalleerd, een programma om back-ups mee te maken en daarmee een test gedaan en nu loopt de Ghost back-up wel normaal tot aan het einde, zonder foutmeldingen. Zal straks nog een keer een back-up maken.
Nieuwe back-up gedaan en zelfde fout. Loopt vast.
PowerMax utility. Bedankt, zal dit bekijken.
Hoe start je op van een diskette. Gaat dit automatisch als deze in de drive zit?
Nu wil het op station J: ook niet meer. Fout EBAB03F1 er zijn onvoldoende systeembronnen beschikbaar om aan de vraag te voldoen.
Ik heb nu vrijwel alle programma's die mee opstarten uitgeschakeld. Kijken wat er nu gebeurd. Op station J en H een back-up gemaakt en beide zijn voltooid. Wat zijn systeembronnen en hoe kan ik deze vergroten?
|
| Matel |
Geplaatst op 25 Feb 2010 21:58 |
 |
Beheerder
 |
Een tekort aan systeembronnen komt op XP bijna niet meer voor. Zet je de computer altijd in slaapstand of standby ipv. helemaal uit te schakelen? Doorgaans draaien er teveel programma's die afgesloten moeten worden om systeembronnen vrij te maken. Anders is het vaak spyware of een virus op de PC.
Geduld is een schone zaak...maar je moet er wel de tijd voor hebben
Leuker kunnen we het niet maken... |
| De Hulk |
Geplaatst op 25 Feb 2010 23:56 |
 |
Gevorderd lid
 |
Ik heb 1 GB aan RAM. Als ik alles in de opstart uitschakel, behalve SAMSUNG keybord en ctfmom.exe en dan pc herstarten, zijn er geen problemen met het maken van back-ups.
Ik zet de pc nooit in slaapstand of standby. Wel wordt het beeldscherm na 50 minuten zwart, maar klik en het staat er weer.
Ik kan niet meer een volledige scan doen, want dat duurt gemiddeld zo'n acht uur. Echt onbegonnen werk is dat. Ik heb Symantec hier al op gewezen.
In de opstart staan normaal: Skype, VoipBuster, X-lite, Gadwin Printscreen, Everything Search.
Wat denk jij RAM uitbreiden? Er is een bankje SDD RAM 2200 en 2700 elk 512 MB.
|
| Matel |
Geplaatst op 04 Mrt 2010 22:15 |
 |
Beheerder
 |
Je zou inderdaad kunnen overwegen om geheugen bij te plaatsen. Als je er 1GB bij plaatst moet dat zeker genoeg zijn. Of het je probleem ook oplost kan ik niet uitsluiten.
Geduld is een schone zaak...maar je moet er wel de tijd voor hebben
Leuker kunnen we het niet maken... |
| De Hulk |
Geplaatst op 05 Mrt 2010 00:05 |
 |
Gevorderd lid
 |
Bedankt voor de hulp.
|