Computergenie.nl    

Computergenie.nl
  Registreer!
  Registreer
Homepage
Home
Top 10
Top 10
Forum
Forum
Prijsindex
Prijsindex
Nieuws
Nieuws
Downloads
Downloads
Hulp & Uitleg
Hulp & Uitleg
Uitgebreid zoeken

Zoeken •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Ben je al lid?  Log in! 
Ben je al lid?  Log in!
Kies uw onderwerp:
Actueel / nieuws
Hardware
Software
Internet & netwerken
Gamers corner
Scripten & programmeren
Digitale fotografie & video
Multimedia
GSM & mobile
Sitecheck & links
Aanbiedingen
Markt-plaats
Computer-Café
Knowledge Base
Officiële mededelingen
Feedback
ISL Light
Hulp & Uitleg

Sponsors:

Cloud VPS

Relaties:

PC Beveiliger
Forum » Internet & netwerken » printer op experiabox (via usb)
printer op experiabox (via usb)
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerpNieuw antwoord
bernhard Bericht Geplaatst op 27 Apr 2006 07:19 Reageer met quote
Beginnend lid
ik wil mijn printer hp laserjet 1220 aansluiten op de usb-poort van mijn experiabox om de printer in het netwerk te kunnen gebruiken. heb alles volgens het boekje ingesteld maar de printer wil niks printen. sluit ik hem aan op een van de pc's in het netwerk dan werkt het wel. het nadeel hiervan is dat er dan altijd een extra pc aanstaat. heeft iemand een oplossing voor dit probleem? Shocked
Fatal Mind Bericht Geplaatst op 27 Apr 2006 07:21 Reageer met quote
Moderator
kpn bellen ?

'k heb gehoord dat er wel meer problemen met die box zijn,

Image
bernhard Bericht Geplaatst op 27 Apr 2006 07:24 Reageer met quote
Beginnend lid
Fatal Mind schreef:
kpn bellen ?

'k heb gehoord dat er wel meer problemen met die box zijn,

aleen aantal keren gebeldmaar die zeggen nu dat ze geen support voor de usb-poort geven. klaar ben je.

Fatal Mind Bericht Geplaatst op 27 Apr 2006 07:26 Reageer met quote
Moderator
wat is dat nu weer voor shit, die usb poort zit toch in hun box ? en als er problemen zijn met die box moeten hun het oplossen lijkt me zo

Image
bernhard Bericht Geplaatst op 27 Apr 2006 07:27 Reageer met quote
Beginnend lid
Fatal Mind schreef:
wat is dat nu weer voor shit, die usb poort zit toch in hun box ? en als er problemen zijn met die box moeten hun het oplossen lijkt me zo

tja mijn idee maar het zal wel te moeilijk worden.

Fatal Mind Bericht Geplaatst op 27 Apr 2006 07:29 Reageer met quote
Moderator
is dat ding te updaten ? misschien moet je dat proberen als het mogelijk is

Image
compgeni Bericht Geplaatst op 27 Apr 2006 09:23 Reageer met quote
Beheerder
Dit heb je dus al gedaan:
http://www.mxstream.nl/support/technischevragen-experia.html#5

Quote:
Een printer welke aangesloten word op de KPN Experia Box werkt maar in één richting. Dit betekent dat eventuele meldingen vanaf de printer, over papier of inkt, niet gemeld kunnen worden op de computer.
De software voor de printer wordt geleverd door de fabrikant van de printer of bevindt zich al in uw Windows versie. Installeer eerst de printer op de door de fabrikant voorgeschreven wijze op alle computers die gebruik van de printer gaan maken. Sluit daarna de printer aan op de USB aansluiting van de KPN Experia Box. Om de printer via het netwerk op alle computers te kunnen benaderen voert u onderstaande stappen op alle computers uit:

1. Klik op Start
2. Klik op Instellingen
3. Klik op Printers
4. Klik met de rechtermuistoets op het icoontje van uw printer
5. Selecteer in het popup menu het item Eigenschappen

Voor Windows 98 SE en voor Windows ME neemt u de volgende stappen:

a. Selecteer in het window met de eigenschappen voor uw printer het tabblad Details
b. Klik op Poort toevoegen
c. Selecteer Netwerk
d. Vul op de invulregel \\192.168.2.1\printer in
e. Klik op OK
f. Klik nogmaals op OK

Voor Windows 2000 en voor Windows XP neemt u de volgende stappen:

g. Selecteer in het window met de eigenschappen voor uw printer het tabblad Poorten
h. Klik op Poort toevoegen
i. Selecteer Standard TCP/IP Port
j. Klik op Nieuwe poort
k. Klik op Volgende >
l. Vul in het in het invulveld 192.168.2.1 in
m. Klik op Volgende >
n. Selecteer achter Standaard het apparaattype de bovenste (Let op! Er zijn twee identieke types beschikbaar) Network Print Server (1 port)
o. Klik op Volgende >
p. Klik op Voltooien
q. Klik op Sluiten
r. Klik nogmaals op Sluiten

En ook dit nog:

Quote:
Helaas werken niet alle USB printers op de USB aansluiting van de KPN Experia Box. Het is onmogelijk om alle op de markt aanwezige en nog komende printers te testen. Als het lampje niet gaat branden kan het volgende nog geprobeerd worden:
Let op! In alle gevallen kan het enkele seconden duren voordat het USB lampje gaat branden.

Verwijder de USB printer van de KPN Experia Box en sluit hem na enige seconden opnieuw aan
Zet de USB Printer, terwijl deze is aangesloten op de KPN Experia Box, uit en weer aan
Zet de KPN Experia Box, terwijl de USB printer aangesloten is, uit en weer aan

Gaat in geen van de bovenstaande gevallen het USB lampje branden, dan zal de USB printer niet werken op de KPN Experia Box.

bernhard Bericht Geplaatst op 27 Apr 2006 11:24 Reageer met quote
Beginnend lid
Matel | -knip- quote. Gebruik liever de knop "nieuw antwoord" ipv quote om een reactie te plaatsen op een bericht boven je

dat is het vreemde, het lampje gaat na ong. 30 sec branden. als ik via internet 192.168.2.1 in mijn box kijk zie ik dat er een usb-printer is aangesloten. maar er gebeurt niks.

compgeni Bericht Geplaatst op 27 Apr 2006 12:10 Reageer met quote
Beheerder
Het lijkt er dan op, dat de box de printer wel ziet en mount.

Maar dat de printer vanuit windows niet goed wordt aangestuurd. Dus dat we het binnen een windows instelling moeten zoeken.

Rolling Eyes

bernhard Bericht Geplaatst op 27 Apr 2006 13:40 Reageer met quote
Beginnend lid
Matel | -knip-

het stuurprogramma van de printer is goed want daar werkt ie ook op in het netwerk. de box is opgenomen in het netwerk. als ik een usb-stick in de usb-poort steek kan ik die ook vanuit elke pc bereiken.

René Bericht Geplaatst op 27 Apr 2006 14:16 Reageer met quote
Gevorderd lid
Hoe heb je de printer geinstalleerd?

Quote:

De drivers voor de printer worden geleverd door de fabrikant van de printer of bevinden zich al in het operatingsysteem van uw pc. Het kan noodzakelijk zijn om deze te installeren volgens de door de fabrikant voorgeschreven methode.

Nadat een printer is aangesloten op de KPN Experia Box, kunt u de printer installeren op uw pc. Het installeren onder Windows 2000 en XP gaat als volgt:

Klik op Start en ga naar Instellingen
Klik op Printers
Klik op Printers toevoegen
Selecteer een lokale printer, niet automatisch een Plug en Play printer laten zoeken
Klik op Volgende en selecteer Een nieuwe poort aanmaken, en als type poort een standaard TCP/IP poort
Klik op Volgende
Vul het IP-adres 192.168.2.1 van de KPN Experia Box in. De poortnaam wordt automatisch ingevuld.
Klik op Volgende
Selecteer bij Apparaattype achter standaard de Network Printer Server (1port)
Selecteer uw printer en rond deze installatie op voor de voor u gewenste situatie af

ERROR 406: file corrupt: config.earth --- reboot universe? (Y/N)
bernhard Bericht Geplaatst op 27 Apr 2006 23:00 Reageer met quote
Beginnend lid
Matel | -knip-

zo ja zoals voorgeschreven. helaas pindakaas de printer reageert niet.

René Bericht Geplaatst op 28 Apr 2006 08:04 Reageer met quote
Gevorderd lid
Quote:

1.13. Het USB lampje blijft uit als ik een USB printer aansluit op de USB poort van de KPN Experia Box, wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Helaas werken niet alle USB printers op de USB aansluiting van de KPN Experia Box. Het is onmogelijk om alle op de markt aanwezige en nog komende printers te testen. Als het lampje niet gaat branden kan het volgende nog geprobeerd worden:

Let op! In alle gevallen kan het enkele seconden duren voordat het USB lampje gaat branden.
# Verwijder de USB printer van de KPN Experia Box en sluit hem na enige seconden opnieuw aan
# Zet de USB Printer, terwijl deze is aangesloten op de KPN Experia Box, uit en weer aan
# Zet de KPN Experia Box, terwijl de USB printer aangesloten is, uit en weer aan

Gaat in geen van de bovenstaande gevallen het USB lampje branden, dan zal de USB printer niet werken op de KPN Experia Box.

http://www.kpnadsl.nl/support/technischevragen-experia.html#15

ERROR 406: file corrupt: config.earth --- reboot universe? (Y/N)
bernhard Bericht Geplaatst op 28 Apr 2006 08:27 Reageer met quote
Beginnend lid
na aansluiting gaat er wel een lampje branden. de E-box geeft ook aan dat er een usb-printer is aangesloten. maar nu? hij print niet. ik weet niet meer waar ik het zoeken moet. volgens alle aanwijzingen zou het moeten kunnen lukken.
Mr_JoJo Bericht Geplaatst op 28 Apr 2006 10:29 Reageer met quote
Genie
mmm Rolling Eyes ik heb zelf ook een hp printer aangesloten op een netwerk

maar ik heb hem toen geinstalleerd via de software van hp zelf.. deze software vindt dan de printer zelf

heb je dat ook al geprobeert, dus de hp software de printer zelf laten vinden

Vergoofin der flicke stoobin mit der brk-brk
yubetcha!
Image
Nieuw onderwerpNieuw antwoord   Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Forum » Internet & netwerken » printer op experiabox (via usb)